Salgs- og leveringsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelsene gjelder kjøp på www.flugger.no

 

Virksomhetsopplysninger:

Flügger Norway AS, Karoline Kristiansens vei 4, N-0661 Oslo
Org nr 928 380 173

Tlf.: 22 08 04 10, E-mail: kundeserviceno@flugger.com

 

Følgende betingelser gjelder sammen med våre personvernreglen ved kjøp av produkter via www.flugger.no


1.
Inngåelse av kjøpsavtale og levering av varer.

Vi inngår utelukkende kjøpsavtaler på norsk for bestillinger som foretas på nett hos www.flugger.no. Ved å trykke “Betal” i betalingsvinduet avgir du en bindende bestilling på varene i handlekurven din. Vi sender deg en ordrebekreftelse på e-post så snart du har sendt inn bestillingen. Det inngås en bindende kjøpsavtale når du mottar ordrebekreftelsen fra oss.

Vi kan levere til adresser i Norge. Levering til adresser er ikke mulig på ikke-broforbundne øyer. I disse tilfellene leveres det til nærmeste lastehavn etter nærmere avtale. Dette gjelder uansett hvilken adresse som står oppgitt på ordrebekreftelsen.

Ved bestilling før kl. 11.00 på hverdager sendes ordren som utgangspunkt samme dag, forutsatt at varen er på lager (oppgis i bestillingsprosessen).

Leveringstiden oppgis alltid i arbeidsdager. Det forventes 3–4 dagers leveringstid og 6–7 dager på tapeter. Hvis det bestilles en vare som ved tidspunktet for bestillingen mot forventning er i restordre, vil Flügger så raskt som mulig kontakte kunden for nærmere avtale.

Vi påtar oss ikke ansvar ut over norsk forbrukerkjøpslov for følgeomkostninger ved forsinkelse av levering. Det anbefales alltid at det ikke bestilles eventuelle håndverkere før ordren er mottatt og kontrollert.

Ved bestilling kan det godkjennes at varen kan leveres på adressen hvis det ikke er noen hjemme (flexlevering). Vær oppmerksom på at det skjer på egen risiko. Hvis det ikke ønskes flexlevering, tas varen med i retur til distributørens lager hvis ingen er hjemme. Du vil få nærmere informasjon om hvor mindre pakker kan hentes. For andre forsendelser skal det betales direkte til distributøren for utkjøring.

Maling leveres av Bring til gateplan på fast underlag - «til fortauskanten». Mindre varer som pensler o.l. leveres på døren eller til henting i butikk via Bring. Alle ordrer som leveres, ilegges frakt. Den samlede fraktprisen er alltid synlig på ordren når man vises innholdet i kurven.

 

2. Priser

De prisene som vises på vår hjemmeside på tidspunktet for bestillingen, er gjeldende. Alle prisene er inklusive mva., men eksklusive levering.

Du kan alltid se leveringskostnader i handlekurven før bestilling.

Det tas forbehold om ev. avgiftsendringer, pris- og korrekturfeil.

 

3. Betaling

På www.flugger.no kan man bruke Visa, Vipps og Mastercard. Det kreves ikke gebyr ved betaling med kredittkort.

Det trekkes ikke penger før varen er sendt. Hvis du har bestilt flere varer og en av varene er på restordre, trekker vi først betalingen for denne varen når den sendes.

 

4. Angrerett

4.1 Angrerett

Det er 30 dagers angrerett ved kjøp på www.flugger.no. Angreretten utløper 30 dager etter dagen varen mottas.

Angring ved å nekte og motta varen kan kun skje hvis det samtidig gis klar beskjed om dette til Flügger Norway AS.


4.2 Unntak ved angrerett

Har du kjøpt en vare som av hensyn til helsevern eller hygiene er forseglet, og du har brutt forseglingen, kan ikke varen returneres. Ved forsegling gjelder også emballasje som er tiltenkt å beskytte varen og sikre at varen ikke har vært åpnet.


4.3 Retur til butikk

Ta med kvittering og varene til en valgfri Flügger Norway AS butikk innen angrerettsfristen for å returnere disse.


4.4 Returnering via fragtmand/post

Flüggers kundeservice skal alltid informeres hvis det er ønske om å returnere varer.

Dette kan gjøres via angreskjema som sendes enten pr. brev, e-post eller leveres i en Flügger Norway AS butikk.

Angreskjema finnes her.

Produktet skal sendes i retur uten unødvendig forsinkelse og senest 30 dager etter den dagen varen ble mottatt.

 

Kunden skal dekke alle kostnader ved returfrakt. Varen sendes etter forutgående avtale til en av følgende butikker:

Flügger farve
Østre Rosten 37
7075 Tiller

ATT: Kundeservice

Flügger farve
Waldemar Thranesgate 84 B
0175 Oslo

ATT: Kundeservice

Merk! Pakker som sendes mot postoppkrav, mottas ikke.

Varer som maleverktøy, tapeter og vanlig pakkepost kan sendes med Bring; prisen for det er maks. NOK 100.  Varer som maling, større ruller og tildekning kan sendes med Bring prisen for dette er maks. NOK
1000 per pall.


4.5 Varens tilstand ved angring

Du blir belastet for eventuell reduksjon av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens natur, egenskaper og måten den fungerer på. For å få utbetalt det fulle beløpet for varen må den ikke være skadet. For maling og andre væsker må produktet være uåpnet.
Hvert produkt som er levert og ønskes returnert, skal returneres komplett, med samtlige deler inkludert.


4.6 Tilbakebetaling

Når du angrer på et kjøp, refunderer vi alle betalinger vi har mottatt fra deg, inkludert eventuelle leveringskostnader.

Det gjelder imidlertid ikke i følgende tilfelle: Hvis du har kjøpt flere varer på en ordre og kun angrer på en del av kjøpet, tilbakebetaler vi ikke leveringskostnader. Hvis du har valgt en leveringsform som er dyrere enn den billigste formen for levering som vi tilbyr, får du ikke merkostnadene refundert.
Vi tilbakebetaler beløpet uten unødvendig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra datoen hvor vi har mottatt beskjed om angring.

Vi kan imidlertid holde igjen tilbakebetalingen til vi har mottatt returvarene eller til du har fremvist dokumentasjon på at varene er returnert. Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du spesifikt har bedt om noe annet.

Hvis du ønsker å returnere varer i en fysisk Flügger Norway AS butikk, tilbakebetales beløpet til dit kort. Ved beløp på over NOK 2500 overføres det til et oppgitt kontonummer. Husk alltid å ta med dokumentasjon for kjøp av varene.

 

5. Reklamasjonsrett

Som forbruker har du 24 måneders reklamasjonsrett etter norsk kjøpslov. Det betyr at hvis varen har en mangel, og du reklamerer innen dette tidsrommet, har du rett til å få varen utbedret eller byttet.
Hvis det ikke er mulig, eller hvis det ikke skjer innen tiden, kan du etter omstendighetene få pengene tilbake eller få avslag på prisen. En mangel er for eksempel en fabrikasjons- eller materialfeil eller en feil opplysning om varen.
Oppdager du en mangel, må du reklamere til oss «innen rimelig tid». Vi anbefaler at du klager så raskt som mulig, spesielt hvis det er snakk om transportskader. Reklamerer du innen 2 måneder etter at mangelen er
oppdaget, vil det imidlertid være innenfor rimelig tid. Er reklamasjonen berettiget refunderer vi dine rimelige og nødvendige fraktomkostninger. Husk derfor å ta vare på kvitteringen for sending av varen.
Husk at resultatet avhenger av en rekke andre forhold enn bare produktet. Resultatet av malerarbeidet er avhengig av underlagets tilstand, tidligere behandling, temperatur, luftfuktighet, påføring m.m. Informasjon om bruk av produktet er å finne på enkelte produkter og produktdatablad.

For å benytte din reklamasjonsrett skal du kontakte kundeservice. Dette kan gjøres via standardskjema som kan sendes enten pr. brev, e-post eller leveres i en Flügger Norway AS butikk.

Standardskjema for reklamasjon finner du her.

Du kan også rette en henvendelse til en Flügger Norway AS butikk for nærmere avtale om avhjelping.

 

Varen sendes etter forutgående avtale til:

Flügger farve
Østre Rosten 37
7075 Tiller

ATT: Kundeservice

Flügger farve
Waldemar Thranesgate 84 B
0175 Oslo

ATT: Kundeservice

Bemærk! Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Der ydes ikke kompensation for evt. omkostninger til håndværker eller andre følgeomkostninger i forbindelse med en reklamation.

 

6. Klage

Hvis du vil klage på kjøpet ditt, kan du kontakte kundeserviceno@flugger.com. Hvis vi ikke klarer å komme til enighet, kan du sende inn en klage til det relevante klagenemnda.

Dersom du ikke er tilfreds med våre svar eller er utilfreds med den måten personopplysningene dine er behandlet på, kan du klage til Datatilsynet. Datatilsynets kontaktopplysninger finner du på www.datatilsynet.no

 

7. Force majeure

Flügger skal ikke være ansvarlig overfor Kunden i tilfelle forsinkelse på grunn av force majeure omstendigheter, inkludert naturkatastrofer, krig og opptøyer, streik, lockouts, regjeringsaksjoner, nedbrytning av maskiner eller maskin- og fabrikkstans, brannskade, knapphet på varer, mangler eller forsinkelser i leveranser fra leverandører, mangel på transportmuligheter, eller andre omstendigheter som Flügger ikke er en mester. I dette tilfellet har Flügger rett til å utsette oppfyllelsen av avtalen inntil oppfyllelsesbarrieren er utløpt eller, alternativt, kansellere avtalen helt eller delvis uten ansvar.

Flügger Norway AS, Karoline Kristiansens vei 4, N-0661 Oslo
Org nr 928 380 173

Tlf.: 22 08 04 10, E-mail: kundeserviceno@flugger.com

Version 1.0

Sidst opdateret: 1. oktober 2019